Visie



Onze visie is eigenlijk niet die van ons maar van de consumenten die vandaag haast allemaal online zijn. Zij praten over merken en bedrijven met elkaar, delen ervaringen, adviseren en waarschuwen. Dit is eigenlijk geen nieuwe trend, alleen de technologie heeft ervoor gezorgd dat alle informatie overal en onmiddellijk te vinden is. Althans die van de consument! Maar waar zijn de bedrijven in dit verhaal? Zij participeren nog veel te weinig in deze communicatie en luisteren matig naar de klant.
De klant moet centraal staan en heeft behoefte aan klantgerichte en correcte informatie online en een uitmuntende service offline. Meng je als bedrijf in de conversaties op de social media, blog over uw USP’s die voor de klant relevant zijn, volg de trends aandachtig en pas uw product of dienst hier op aan en communiceer erover.

Gebruik de technologie die ons (vaak gratis) wordt aangeboden en concentreer u op communicatie en dienstverlening. Vraag aan uw klanten wat ze belangrijk vinden en zij zullen uw beste marketeers of ambassadeurs worden.


“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is most adabtable to changes” Charles Darwin, 1809.

"IF YOU CAN'T STAND THE HEAT,
GET OUT OF THE KITCHEN"

Dominique Gerits
25 Jaar geleden ben ik in het ‘pak’ van verkoper gesprongen omdat ik geen zin had in een ‘nine-to-five’ kantoorjob. Verkopen was gemakkelijk en de vrijheid eens zo leuk! Als je maar lang genoeg bleef aandringen bij je klanten boekte je al snel wat successen. De concurrentie deed net hetzelfde en de kunst was ze steeds voor te blijven. Iedereen die een vlugge babbel had was in die tijd al snel een verkoper.

De klanten waren niet geïnformeerd en met een goede 'elevator pitch' was zaken doen kinderspel.

Marketing bestond uit de leer van Kotler en met een paar 'P's' was men elke concurrent te snel af. Ook de communicatie bestond uit een paar leuke folders of een direct mailing en radio en TV reclame deden wonderen.

Maar toen begon alles te veranderen. Zelfs zo snel dat tegen de tijd je een goed antwoord had geformuleerd op een verandering, deed er zich weer een nieuwe trend voor.

Het internet maakte alles zo transparant voor consument en concurrent dat ‘de snelle babbel’ van weleer geen soelaas meer bracht. Daarenboven werd je voor elke fout die je maakte genadeloos afgestraft op de social media en blogs.

Vandaag spreken we over 'prosumers'! Consumenten gaan zelf bepalen wat ze willen kopen en vragen op het web aan vrienden wat ze leuk vinden en wat zeker niet.