maandag 10 november 2014

Marketing in de bouw

Klanten praten in het algemeen alleen maar over hun goede ervaringen en jammer genoeg vooral over hun slechte ervaringen die ze gehad hebben bij een leverancier of een product.

Alles wat maar heel gewoon is of beter gezegd alles wat voldeed aan hun verwachtingen, motiveert ze niet langer om er ook maar iets over te zeggen.

Seth Godin sprak jaren geleden al over zijn "paarse koe". Niemand praat over koeien die ergens in een weide staan tot er eens een paarse koe tussen staat. Foto's, tweets en youtube filmpjes zouden het internet overstelpen. Men zal het geweten hebben.

Wil je dat jouw bedrijf of dienst een "paarse koe" wordt dan zal je het geweer van schouder moeten veranderen. Doe het onverwachte, leg de lat van klantentevredenheid een stukje hoger, communiceer met je klanten alvorens zij reageren met een vraag, een wens of een klacht. Gebruik het internet waarvoor het bedoeld werd. Kortom geef uw klanten  een reden waarom de ze over jouw bedrijf willen praten. Het zal je geen windeieren leggen.

Er zijn al bouwbedrijven goed op weg!