dinsdag 11 november 2014

Koppen XL Social Media



De trend "de consument wordt marketeer" werd nogmaals benadrukt door de redactie van Koppen XL. Maar is dit wel zo een grote trend als we denken? Is het niet zo dat technologie een bestaand menselijk gedrag alleen maar verplaatst heeft naar het internet?
Het grote verschil met vroeger is dat jouw omgeving waar je over jouw ervaringen met merken of bedrijven sprak veel kleiner was dan nu.

Nu praten we op het internet en we bereiken meteen honderden of zelf duizenden mensen:

Op mijn plechtige communie kreeg ik van mijn peter een gloednieuwe "Eddy Merckx" koersfiets. Het was een alledaagse fiets van een onbekend merkt maar het ding hing helemaal vol met "Eddy Merckx" stickers. Eddy Merckx was "hot" in die tijd, hij won haast alle belangrijke wedstrijden en leek onklopbaar. Hij was onze held! En ik waande me even sterk en snel als Eddy.
Op de zondag reed ik voorop bij de jeugdbeweging en iedereen had het nakijken. Enkele weken later hadden al mijn vrienden net zo een fiets als ik en we spurtten tegen elkaar naar een denkbeeldige finish line.

Vandaag zou dit net zo gegaan zijn alleen veel sneller en het bereik via social media (foto's en filmpjes van mijn fiets) zou veel groter zijn. Sterker nog ik zou misschien niet eens weten hoeveel mensen ik bereikt zou hebben als "marketeer". (retweets)


KOPPEN XL gemist?